بيوگرافي سيامک صفري + عکس هاي همسر و دخترش
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۳۸۲۲
خبرگزاري آريا -
عکس سيامک صفري بازيگر تئاتر و تلويزيون
بيوگرافي سيامک صفري + عکس
سيامک صفري متولد 1343، بازيگر تئاتر و تلويزيون ايراني است. سيامک صفري داراي مدرک کارشناسي ارشد کارگرداني تئاتر است و بيشتر در زمينه تئاتر فعاليت دارد.
بيوگرافي سيامک صفري:
نام و نام خانوادگي: سيامک صفري
زمينه فعاليت: بازيگر
تولد: 1343 تهران
مليت: ايراني
پيشه: بازيگر تئاتر و تلويزيون
عکس سيامک صفري به همراه همسر و دخترش
بيوگرافي سيامک صفري:
سيامک صفري بازيگر تئاتر و تلويزيون ايراني است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مصاحبه با سيامک صفري:
آقاي صفري علي رغم اينكه شما در عرصه تئاتر چه در مقام كارگردان و چه به عنوان بازيگر بسيار پركار و فعال هستيد، اما در حوزه سينما و تلويزيون، حضور كمرنگي داريد. اين ناشي از علاقه شما به حوزه تئاتر است يا دلايل ديگري دارد؟
من به طور مشخص در تئاتر متمركز هستم و بيشتر وقت من در اين عرصه ميگذرد. البته اين بدين معني نيست كه كار تصويري نكرده باشم. مثلا در چند سال گذشته در 2 فيلم بازي كردم يكي در فيلم «ماهيها عاشق مي شوند» علي رفيعي و ديگري نيز در فيلم «اشكان، انگشتري متبرك و چند داستان ديگر» آقاي شهرام مكري. در گاوصندوق نيز نام مازيار ميري به عنوان كارگردان براي من خيلي مهم بود.
قبلا كه سابقه همكاري با هم نداشتيد؟
نه. وقتي با من تماس گرفتند رفتم و فيلمنامه را خواندم و از آن خوشم آمد ضمن اينكه تيم خوبي با ميري كار ميكردند كه براي من اهميت داشت و به من انگيزه بيشتري براي حضور در سريال گاوصندوق ميداد.
بازي سيامک صفري
اتفاقا به خاطر اينكه خيليها از نتيجه كار راضي بودند، اين سوال برايشان پيش آمده كه چرا آقاي صفري حضور بيشتري در تلويزيون ندارد؟
خدا را شكر اگر واقعا اينطوري است كه شما ميگوييد پس سعي ميكنم از اين به بعد بيشتر بازي كنم.
تفاوتي هم برايتان ميكند كه در كدام حوزه كار كنيد؟
در تئاتر بازيگر كنترل و اختيار بيشتر روي بازي خود دارد و شايد به همين سبب است كه لذت بازي در تئاتر براي من بيشتر است.
يعني در تئاتر دست شما براي ايفاي نقش بازتر است يا مجال بداههسازي بيشتري داريد؟
نه اينكه بداههسازي در سينما يا تلويزيون نباشد، اما دامنه آن در تئاتر آنقدر وسيع است كه حتي ميشود ادعا كرد هر شبي كه يك نمايش روي صحنه ميرود و اجرا ميشود، يك بداههسازي اتفاق ميافتد.
در حالي كه شما هرشب در حال تكرار يك نمايشنامه هستيد!
تكرار در فرم و اجراست، ولي همين كه بازيگر بدون واسطه لحظات بازيش را با مخاطب تقسيم ميكند و ارائه ميدهد، گويي دارد يك كار جديد را به نمايش ميگذارد.
در واقع اين تكرار ممكن است براي مخاطبي احساس شود كه به صورت متوالي اين تئاتر را ببيند، اما براي شماي بازيگر هر اجرايي تازگي دارد؟
دقيقا همينطور است. استنباط درستي از اين مساله كرديد.
با اين حال و با توجه به اينكه حضور كمتري در تلويزيون داشتيد، اما بازي خوبي از شما ديديم.
شايد اين به تجربيات حضور من در تئاتر برميگردد و قطعا به كارگرداني خوب مازيار ميري كه نسبت به جايگاه بازيگري و چگونگي ايفاي نقش شناخت خوبي دارد.
پس از اين به بعد شما را بيشتر در سريالها و فيلمها خواهيم ديد؟
انشاءالله. البته اگر كارگردانهايي با نگرش و ديدگاه مازيار ميري به سراغ من بيايند. يا كسي مثل شهرام مكري كه فيلم فوقالعادهاي مثل اشكان و انگشتري متبرك را ساخته كه متاسفانه به آن اجازه اكران ندادند و من متعجبم كه چرا مطبوعات پيگير اين مساله نيستند. به نظر من اين جوان شعور فيلمسازي در ايران را ارتقا داده است.
بازي سيامک صفري و اشکان خطيبي در لامبورگيني
آثار سيامک صفري:
تئاتر:
- مرثيه اي براي يک دراکولا، علي رزازيان، پرديس شهرزاد، (1396)
- لامبورگيني(1396)
- ميسيسيپي نشسته ميميرد (1395)
- خاطرات و کابوسهاي يک جامه دار از زندگي و قتل ميرزا تقي خان فراهاني(1394)
- دژاوو (ارديبهشت و خرداد 1394)(به کارگرداني مسعود دلخواه)
- مردي براي تمام فصول (1393)
- دون کاميلو (ارديبهشت و خرداد 1393) (به کارگرداني کوروش نريماني)
- مونولوگ بام طهران (کارگردان) (1391)
- گروتسکي بر تبارشناسي دروغ و تنهايي (1391)
- صد سال پيش از تنهايي ما (1390)
- آقاي اشميت کيه؟ (1390)
- بعضي وقتها خوبه که آدم چشم هاشو ببنده… !(1390)
- «جن گير» (1389) (به کارگرداني کوروش نريماني)
- منهاي دو (1389)
- رمولوس کبير (1388)
- جنگير (1388) (به کارگرداني کوروش نريماني)
- شکار روباه (1387)
- هتل پلازا (1387) (به کارگرداني کوروش نريماني)
- مرغابي وحشي (1386)
- شبهاي آوينيون (1379) (به کارگرداني کوروش نريماني)
- اهل قبور
- در مصر برف نميبارد
سينما:
- آينه بغل (1396)
- استيگمات (1396)
- بمب (1396)
- انزوا (1395)
- پشت ديوار سکوت (1395)
- سوفي و ديوانه (1395)
- نرگس مست (1395)
- فراري (1394)
- نفس
- کارگر ساده نيازمنديم (1394)
- آخرين بار کي سحر را ديدي؟ (1394)
- امکان مينا (1394)
- دلتا ايکس (1394)
- سايههاي موازي (1394)
- اعترافات ذهن خطرناک من (1393)
- تراژدي (1392)
- گزارش يک جشن (1389)
- ماهيها عاشق ميشوند (1383)
- اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان ديگر (1386)
تلويزيون:
- آنام(1396)
- آب پريا (1392)
- خاطرات مرد ناتمام (1391)
- تصوير گمشده (تله فيلم) (1390)
- مختارنامه (1389)
- گاوصندوق (1388)
- آخرين غزل (1387)
فيلم کوتاه
- هنوز مرگ کسب و کار من است (1389)
نمايشهاي راديويي
- نوش جان کنت دراکولا (1386)
- اديپ
- زنان فضلفروش (1386)
- در فراسوي افق (1387)
- تيغ کهنه (1387)
- کنار من بنشين (1387)
- پلّکان (1388)
- مادام بوآري و استاد افعال بيقاعده (1388)
- فرار از زندان (1388)
- روز واقعه (1388)
- ليرشاه (1388)
نمايشهاي تلويزيوني
- آنتيگونه در نيويورک (1386)
- هتل پلازا (1387)
- عزيز مايي (1387)
- «هويت» (1389)
عکس هاي سيامک صفري
رويدادهاي مهم سيامک صفري:
در سي و سومين جشنواره بينالمللي فيلم فجر، سعيد آقاخاني به خاطر بازي بي نظير در فيلم خداحافظي طولاني به کارگرداني فرزاد مؤتمن و سيامک صفري بخاطر هنرنمايي فوقالعاده در فيلم اعترافات ذهن خطرناک من به کارگرداني هومن سيدي در رقابت شديد براي کسب سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد بودند که در نهايت هيئت داوران اين جايزه را به سعيد آقاخاني اهدا کرد.
جوايز و دستاوردهاي سيامک صفري:
کانديد سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد (اعترافات ذهن خطرناک من / سي و سومين جشنواره فيلم فجر، 1393)
گردآوري: بخش بازيگران بيتوته
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
همشهری آنلاین: اگر مستندبین حرفهای هستید یا حتی اگر تنها با مستندهای حیات وحش که از تلویزیون پخش میشود آشنایی دارید، پیشنهادهایی که در اینجا برای شما داریم میتواند حسابی سر ذوق تان بیاورد.
تاریخچه وحشت عامیانهکارگردان: کییرلا جانیس
سال ساخت: ۲۰۲۱
اگر از خورههای ژانر وحشت هستید و شبها تا یک فیلم ترسناک نبینید خوابتان نمیبرد، این مستند را از دست ندهید. دوستداران ژانر وحشت به زیروزبر این ژانر توجهی وسواسگونه دارند و سبکها، زیرگونهها و تکنیکهای فیلمهای این ژانر را به دقت بررسی میکنند. وحشت عامیانه یا وحشت فولکلور یکی از زیرگونههای ژانر وحشت در سینما و ادبیات است که از عناصر عامیانه برای وحشتآفرینی استفاده میکند. این مستند کاوشی در تاریخچه وحشت عامیانه از پیدایش آن به واسطه گسترشاش در تلویزیون بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ تا احیای آن در دهه گذشته است.
فریداکارگردان: کارلا گوتیرز
سال ساخت: ۲۰۲۴
فریدا کالو، نقاش مکزیکی، بین سالهای ۱۹۰۷ تا ۱۹۵۴ زندگی کرد و با اینکه زندگی نسبتا کوتاهی داشت، اما به دلیل هنجارشکنیهایش یکی از چهرههای مهم هنر معاصر به شمار میرود. چهره فریدا برای کسانی هم که با تاریخ هنر و نقاشی آشنایی ندارند آشناست چراکه فریدا خودنگارههای زیادی از خود کشیده بود. فریدا پس از تصادفی سخت در سال ۱۹۲۵ برای اولین بار شروع به نقاشی کرد و دردهای خودش، همجنسانش و ملتش را روی بوم آورد. زندگی پرماجرای فریدا تا به حال موضوع چند مستند و فیلم داستانی بوده. این مستندانیمشین هم نگاهی به زندگی این نقاش برجسته مکزیکی دارد.
چهار دخترکارگردان: کوثر بن هنیه
سال ساخت: ۲۰۲۳
روزی دو دختر بزرگتر الفه، زنی تونسی که مادر ۴ دختر است، ناپدید میشوند. کوثر بن هنیه، کارگردان تونسی، از بازیگران حرفهای دعوت میکند تا نقش دو دختر غایب را بازی کنند. برای الفه که غم غیاب دخترانش را بر دوش میکشد، حضور بازیگرانی در نقش آنها به معنی سر باز کردن زخمهای دل و جانش است. بن هنیه موقعیتی بدیع را شکل داده و تجربهای منحصربهفرد را در برابر دوربین ایجاد کرده که سویههای عاطفی و روانی مختلفی دارد. این مستند که برداشتهایی را از امید، طغیان، خشونت، خواهری و… عرضه میکند، سوالهایی اساسی را درباره شالوده جوامع ما به بحث میگذارد.
کد خبر 848052 منبع: همشهری آنلاین برچسبها سینمای مستند تلویزیون - مستند مادر